مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: احتمال وقوع گرد و خاک محلی طی ساعاتی از بعدازظهر‌ها به ویژه در نیمه جنوبی، مناطق غربی و مرکزی استان در هفته آینده پیش‌بینی شده است.

محمدسبزه‌زاری گفت: سامانه گرد و خاک از اوایل وقت شنبه ۲۷ خرداد آغاز می‌شود که پایان آن در اواخر وقت چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه جاری پیش‌بینی شده است.

او می‌گوید: کاهش دید افقی، افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال از مخاطرات این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به احتیاط در تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی به شهروندان هشدار داد.

به گفته او در این ایام شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود و تا فردا تغییرات محسوس دمایی نخواهیم داشت.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: از روز یکشنبه روند افزایش دما مورد انتظار است.

او با اشاره به بیشینه و کمینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: گتوند با ۴۵.۸ درجه سانتیگراد و ایذه با ۱۸.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند و در شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۵.۷ درجه سانتیگراد و حداقل به ۲۷.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

برچسب ها: گرد و خاک ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.